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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This paper highlights recent guidance and rulings from the Office of Civil Rights (OCR) of interest to administrators, advocates, and attorneys. It is a companion piece to Student Issues on SectionNB504/ADA: The Latest and Greatest. Compliance with SectionNB504 and the Americans with Disabilities Act (ADA) continues to involve debate and dialog on balancing the interest in protecting and serving individuals with disabilities with concern over creating and conferring unfair advantages or unnecessary accommodations. The first section of the paper gives a brief background on the OCR caseload. The following section is a summary of the most recent OCR policy guidance on the application of Section 504/ADA to elementary and secondary educational institutions. This second section includes frequently asked questions about protecting students with disabilities. The third and last section summarizes selected OCR cases against local school districts and other entities subject to OCR jurisdiction. These cases involve the waiver of regular high school diploma requirements, charter schools, extracurricular activities, class grades, and discipline. (RT)
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Aleman, Steven R.: School Issues Under [Section] 504 and the ADA: The Latest and Greatest. 2002.
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